Handelsbetingelser
HANDELSBETINGELSER FOR PRIVATE:
Betaling:
Hay Hay Haylage modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og MobilePay. Betalingen vil bliver trukket fra din konto når varerne sendes afsted fra vores lager.
Alle beløb er i DKK, Danske kroner og er inkl. Moms. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.
Varer købt hos Hay Hay Haylage kan ikke betales via Netbank. Hay Hay Haylage bruger en godkendt betalingsserver, der kryptere alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder at man ikke kan aflæse dine kortoplysninger.
Levering hest:
Når du køber varer i Hay Hay Haylage´s webshop, leverer vi direkte til din ønskede leveringsadresse. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Du kan bestille enkelte stk. eller hele paller. Maks 40 stk. pr. palle. Der skal bestilles senest mandag.
Fragtmanden afhenter fra vores lager hver onsdag morgen. Der skal derefter påregnes ca. 5 hverdage fra afhentning til levering.
Der bliver altid leveret på palle/paller.
Uanset antal vil der komme et fragttillæg på en palle på 165 kr. (paller skal ikke tilkøbes ved levering, men bliver automatisk udregnet og tillagt i din ordre)
Gratis fragt ved køb af hele paller 40,80, 120....
Håndteringsgebyr på 5 kr pr produkt, såfremt man blander en palle.
Levering Kanin/gnaver:
Når du køber varer i Hay Hay Haylage's webshop, leverer vi til den valgt leveringsform (hjemmelevering eller pakkeshop). Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne samt Grønland.
Du kan bestille enkelte stk med levering gennem PostNord med 1-2 dages levering. Bestiller du flere end 15 stk. anbefaler vi, at du kontakter os inden, da vi i stedet kan lave det som pallelevering og derved lave en pallepris i stedet for en stk. pris.
Vi sender varer ud hver mandag og torsdag, såfremt de er bestilt inden kl 10 på den pågældende dag.
Levering hest og Kanin/gnaverhø:
Vælger man at blande en palle med heste produkter og Kanin/gnaverhø, vil det altid blive sendt med hesteprodukterne, som bliver leveret på paller (se mere under levering hest). Der vil stadig maks kunne være 40 stk. pr. palle uanset variant.
Opbevaring og brug hest samt kanin/gnaver:
Sørg for at produktet ikke står i direkte sollys og undgå det får vand. Hold poserne væk fra skarpe ting, mus og rotter, for at afværge huller i pakningen.
Efter åbning af emballagen anbefales det at anvende wrappen indenfor 3-5 dage.
Holdbarhed:
Hø minimum 12 måneder, men vi anbefaler, at man bruger hø fra seneste høst.
Vi anbefaler at produktet wrap kun opbevares 4-6 mdr. Vi har ikke noget lager til at stå, men producerer løbende. Produktet kan derfor stå hos kunden 4-6 mdr afhængig af ovenfornævnt samt temperatur og årstid.
Pris hest:
Prisen bliver beregnet ud fra hvert enkelt køb. Alt afhængig af hvor mange stk. der bliver købt og hvor i landet der skal leveres.
Minimumspris Jylland og Fyn 420 kr plus palletillæg.
Minimumspris Sjælland og Hovedstaden 510 kr plus palletillæg.
Du kan også spare fragten og afhente dine baller gratis eller bestille hele paller, så er fragt gratis til hjemmelevering.
Håndteringsgebyr på 5 kr. pr. produkt såfremt man blander en palle
Pris Kanin/gnaver:
Prisen er pr. stk.
Du kan også spare fragten og afhente dit hø gratis.
Afhentning hos udleveringssteder:
Bestilling senest mandag, ellers vil produkterne ikke komme med samme uge
Sjælland/hovedstaden kan afhente fra hver torsdag og indenfor butikkernes åbningstider. (Produkterne skal senest afhentes tirsdag ugen efter og ellers vil de komme med retur)
Jylland/fyn kan afhente fra hver fredag og indenfor butikkernes åbningstider. (Produkterne skal senest afhentes onsdag ugen efter og ellers vil de komme med retur)
Hos Hay Hay Haylage vil Produkterne blive sat ud undet halvtag med navn på, så det er klar til afhentning fra kl 10.00 og frem. Der er ikke noget lukketidspunkt for afhentning. I alle andre butikker skal man komme indenfor butikkens åbningstid eller selv aftale andet med den pågældende butik.
Ved afhentning er det valgfrit om der skal leveres på palle eller i løs stand. Ønskes levering på palle/paller tilkøbes det ved bestilling. Vi kan læsse med maskine for dig. Såfremt du leverer pallen retur i god brugbar stand, får du pr. stk 110 kr. refunderet igen.
Fortrydelsesret:
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag du modtager varen. Varen skal sendes tilbage til Lerbjerg Maskinstation, Vejlbyvej 2 A – 5500 Middelfart, og være i komplet stand. Fortrydelsen skal anmeldes til Hay Hay Haylage senest 14 dage efter varen er modtaget. Du skal udfylde fortrydelsesblanketten HER, og efterfølgende sende den til mail@hh-haylage.dk. Hvis du gør brug af fortrydelsesretten skal du selv betale fragten, når du returnerer varen. Du kan returnerer varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres. Du kan også sende den retur med fragtfirma, du bærer selv risikoen for varerne under transporten. Du kan også møde op på vores adresse, efter aftale, lørdag 10.00-13.00. Lerbjerg Maskinstation, Vejlbyvej 2 A – 5500 Middelfart
Hvis du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen til dig via dit betalingskort/Mobile Pay, som du brugte ved betaling af købet. Du får pengene retur når vi har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan benyttes.
Reklamationsret:
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Hvis din reklamation er berettiget betyder det at du kan få din vare ombyttet, repareret, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. For varer med begrænset levetid, er reklamationsretten dog begrænset til den levetidsperiode, der er sædvanlig for det pågældende produkt. Levetiden og reklamationsretten på hø og wrap er 4 mdr. fra købsdato fra vores lager og 4 mdr. fra B2C har modtaget varen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter du har opdaget fejlen. Når du vil reklamere skal du kontakte os på tlf. 53 58 53 53 eller email til mail@hh-haylage.dk og have en grundig beskrivelse og billede af fejlen/problemet, din kvittering for varen, samt kvittering for forsendelse. Reklamation gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening eller forkert opbevaring af produktet.
Er produktet ikke købt direkte gennem os, skal der reklameres, til den forhandler produktet er købt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen når reklamationen er berettiget, såfremt vi forlanger varen retur. Kvittering for transport omkostninger er et krav.
Der modtages ikke varer sendt pr. efterkrav.
Refusion:
Hvis der er aftalt refusion bedes i sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Klagemuligheder:
Har du en klage over en af vores produkter købt i vores webshop, kan du sende en klage til mail@hh-haylage.dk
HANDELSBETINGELSER FOR ERHVERV
1. Anvendelse
1.1. Anvendelse. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) gælder for alle aftaler om Hay Hay Haylage’s, CVR-nummer 39430371, (”Virksomheden”) salg og levering af produkter til erhvervskunder.
2. Aftalegrundlag
2.1 Aftalegrundlag. Betingelserne udgør sammen med Virksomhedens tilbud og ordrebekræftelser det samlede aftalegrundlag om Virksomhedens salg og levering af produkter til kunden (”Aftalegrundlaget”). Kundens indkøbsbetingelser trykt på ordrer eller på anden måde meddelt til Virksomheden udgør ikke en del af Aftalegrundlaget.
2.2. Ændringer og tillæg. Ændringer af og tillæg til Aftalegrundlaget er kun gældende, hvis parterne har aftalt dem skriftligt.
2.3. Juridisk status. Hver af parterne skal straks give medkontrahenten underretning, hvis parten ændrer status som juridisk person, tages under konkurs- eller rekonstruk tionsbehandling eller frivillig likvidation.
3. Produkter
3.1. Produkter. Produkterne som Virksomheden sælger og leverer til kunden, er nye og overholder dansk lovgivning ved leveringen.
4. Pris og betaling
4.1. Pris. Prisen for produkterne følger Virksomhedens gældende prisliste på det tidspunkt, hvor Virksomheden bekræfter kundens ordre, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er eksklusive moms.
4.2. Betaling. Kunden skal betale alle fakturaer for produkterne senest 8 hverdage efter bekræftelse af ordren, medmindre parterne har aftalt andet skriftligt.
5. Forsinket betaling
5.1. Rente. Hvis kunden undlader at betale en faktura for produkter rettidigt af årsager, som Virksomheden er uden ansvar for, har Virksomheden ret til rente af det forfaldne beløb på 1 % pr. måned fra forfaldstid og til betaling sker.
5.2. Ophævelse. Hvis kunden undlader at betale en forfalden faktura for produkter senest 14 dage efter at have modtaget skriftligt påkrav om betaling fra Virksomheden, har Virksomheden ud over rente efter pkt. 5.1 ret til at: (I) ophæve salget af de produkter som forsinkelsen vedrører, (II) ophæve salget af produkter, som endnu ikke er leveret til kunden, eller kræve forudbetaling herfor, og/eller (III) gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende.
6. Tilbud, ordrer og ordrebekræftelser
6.1. Tilbud. Virksomhedens tilbud er gældende i 10 dage fra den dato, tilbuddet er dateret, medmindre andet fremgår af tilbuddet. Accept af tilbud, der er Virksomheden i hænde efter acceptfristens udløb, er ikke bindende for Virksomheden, medmindre Virksomheden meddeler kunden andet.
6.2. Ordrer. Kunden skal sende ordrer på produkter til Virksomheden skriftligt. En ordre skal indeholde følgende oplysninger for hvert ordret produkt: (I) Ordrenummer, (II) Varenummer, (III) Varebeskrivelse, (IV) Mængde, (V) Pris, (VI) Betalingsbetingelser, (VII) Leveringsdato, (VIII) Leveringsadresse, og (IX) Leveringsbetingelser.
6.3. Ordrebekræftelser. Virksomheden tilstræber at sende bekræftelse eller afslag af en ordre på produkter til kunden skriftligt senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af ordren. Bekræftelser og afslag af ordrer skal være skriftlige for at binde Virksomheden.
6.4. Ændring af ordrer. Kunden kan ikke ændre en afgivet ordre på produkter uden Virksomhedens skriftlige accept.
6.5. Uoverensstemmende vilkår. Hvis Virksomhedens bekræftelse af en ordre på produkter ikke stemmer overens med kundens ordre eller Aftalegrundlaget, og kunden ikke ønsker at acceptere de uoverensstemmende vilkår, skal kunden meddele det til Virksomheden skriftligt senest 2 arbejdsdage efter modtagelse af ordrebekræftelsen. I modsat fald er kunden bundet af ordrebekræftelsen.
7. Levering
7.1. Leveringsbetingelse. Virksomheden leverer alle solgte produkter med fragtmand, som aftales afhængigt af ordrens størrelse og destination. Virksomheden har risikoen for tab og skade under transport indtil produktet er leveret til kunden. Virksomheden forestår transportforsikring.
7.2. Leveringstid. Virksomheden leverer alle solgte produkter til den tid, der fremgår af Virksomhedens ordrebekræftelse. Virksomheden har ret til at levere før den aftalte leveringstid, medmindre parterne har aftalt andet.
7.3. Undersøgelse. Kunden skal undersøge alle produkter ved leveringen. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende.
8. Forsinket levering
8.1. Meddelelse. Hvis Virksomheden forventer en forsinkelse i leveringen af produkter informerer Virksomheden kunden om det og oplyser samtidig årsagen til forsinkelsen og ny forventet leveringstid.
8.2. Ophævelse. Hvis Virksomheden undlader at levere produkter senest 5 dage efter den aftalte leveringstid af årsager, som kunden er uden ansvar for, og levering ikke sker inden en rimelig frist på mindst 10 dage, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af forsinkelsen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af forsinket levering.
9. Garanti
9.1. Garanti. Virksomheden garanterer, at produkter er fri for væsentlige fejl og mangler i emballage og produkt i 4 måneder efter leveringen under optimale opbevaringsforhold.
9.2. Undtagelser. Virksomhedens garanti omfatter ikke (I) opbevaring, brug eller håndtering i strid med Virksomhedens instruktioner eller almindelig praksis. (II) andre forhold, som Virksomheden er uden ansvar for.
9.3. Meddelelse. Hvis kunden opdager en fejl eller mangel i garantiperioden, som kunden ønsker at påberåbe sig, skal den straks meddeles skriftligt til Virksomheden. Hvis en fejl eller mangel, som kunden opdager eller burde have opdaget, ikke straks meddeles skriftligt til Virksomheden, kan den ikke senere gøres gældende. Kunden skal give Virksomheden de oplysninger om en meddelt fejl eller mangel, som Virksomheden beder om.
9.4. Undersøgelse. Inden rimelig tid efter at Virksomheden har modtaget meddelelse fra kunden om en fejl eller mangel og undersøgt kravet, meddeler Virksomheden kunden, om fejlen eller manglen er omfattet af garanti. Kunden skal efter anmodning sende defekte produkter til Virksomheden. Kunden bærer omkostningerne ved og risikoen for produktet under transport til Virksomheden. Virksomheden bærer omkostningerne ved og risikoen for produktet under transport til kunden, hvis fejlen eller manglen er omfattet af garanti.
9.5. Afhjælpning. Inden rimelig tid efter at Virksomheden har afgivet meddelelse til kunden efter pkt. 9.4 om, at en fejl eller mangel er omfattet af garanti, afhjælper Virksomheden fejlen eller manglen ved at: (I) udskifte produktet til nye eller tilsvarende.
9.6. Ophævelse. Hvis Virksomheden undlader at afhjælpe en fejl eller mangel omfattet af garanti inden rimelig tid efter, at Virksomheden har givet meddelelse til kunden efter pkt. 9.4, af årsager, som kunden er uden ansvar for, og fejlen eller manglen ikke er afhjulpet inden en rimelig frist på mindst 20 dage, kan kunden ophæve den eller de ordrer, der er berørt af fejlen eller manglen, uden varsel ved skriftlig meddelelse til Virksomheden. Kunden har ikke andre rettigheder i anledning af fejl eller mangler ved produkter end dem, der udtrykkeligt fremgår af pkt. 9.
9.7 Opbevaring. Produkterne skal opbevares indenfor, så de ikke udsættes for sol, vand, rotter, mus, skarpe ting, høje temperaturforskelle osv. (Ellers vil vi på ingen måde yde erstatning, hvis der skulle opstå et problem)
10. Ansvar
10.1. Ansvar. Hver part er ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af Aftalegrundlaget.
10.2. Produktansvar. Virksomheden er ansvarlig for produktansvar med hensyn til leverede produkter i det omfang et sådant ansvar følger af ufravigelig lovgivning. Kunden skal skadesløsholde Virksomheden, i det omfang Virksomheden måtte ifalde produktansvar herudover.
10.3. Indirekte tab. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.
10.4. Force majeure. Uanset eventuelle modstående vilkår i Aftalegrundlaget er Virksomheden ikke ansvarlig over for kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Virksomhedens kontrol, og som Virksomheden ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, pandemi, brand, oversvømmelse, hærværk og arbejdsstridigheder.
11. Fortrolighed
11.1. Videregivelse og brug. Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge Virksomhedens erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentligt tilgængelige.
11.2. Beskyttelse. Kunden må ikke på utilbørlig måde skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over Virksomhedens fortrolige oplysninger som beskrevet i pkt. 12.1. Kunden skal omgås og opbevare oplysningerne forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kundskab.
11.3. Varighed. Kundens forpligtelser efter pkt. 12.1-12.2 gælder under parternes samhandel og uden tidsbegrænsning efter samhandlens ophør uanset årsagen til ophøret.
12. Behandling af personhenførbare oplysninger
12.1. Behandling. Virksomheden behandler personoplysninger under behørig iagttagelse af databeskyttelsesforordningen og -loven. Oplysninger om Kundens navn, e-mail, telefonnummer, mv. benyttes alene i forbindelse med Kundens bestilling, kommunikation med Kunden og evt. til fragtfirma.
12.2. Den registreredes rettigheder. Virksomheden efterlever de registreredes rettigheder (bla. ret til indsigt, berigtigelse, sletning, begrænsning af behandling, indsigelse, dataportabilitet, klage og ret til ikke at være genstand for en afgørelse, der alene er baseret på automatisk behandling, herunder profilering).
12.3. Opbevaring og videregivelse. Virksomheden opbevarer oplysningerne så længe, det er nødvendigt for det formål, hvortil oplysningerne behandles. Virksomheden hverken videregiver, sælger eller på anden måde overdrager oplysninger til tredjemand, medmindre Kunden har givet accept.
12.4. Kontakt. Ønsker Kunden oplysninger om, hvilke data der bliver behandlet, at få data slettet eller korrigeret, kan Kunden kontakte Hay Hay Haylage via mail eller telefon, oplysninger findes på hjemmesiden.
13. Gældende ret og værneting
13.1. Gældende ret. Parternes samhandel er i alle henseender underlagt dansk ret.
13.2. Værneting. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samhandel, skal afgøres ved en dansk domstol.
14. paller
Der er pant på vores paller, så du får kr. 130,00 plus moms tilbage ved aflevering. Du kan aflevere dine paller til fragtfirmaet når du får ny levering eller aflevere pallerne direkte på vores adresse, Vejlbyvej 2 A – 5500 Middelfart.
14. Underskrift