HANDELSBETINGELSER – PRIVATE
HANDELSBETINGELSER FOR PRIVATE:
Betaling:
Hay Hay Haylage modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og MobilePay. Betalingen vil bliver trukket fra din konto når varerne sendes afsted fra vores lager.
Alle beløb er i DKK, Danske kroner og er inkl. Moms. Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort.
Varer købt hos Hay Hay Haylage kan ikke betales via Netbank. Hay Hay Haylage bruger en godkendt betalingsserver, der kryptere alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder at man ikke kan aflæse dine kortoplysninger.
Levering hest:
Når du køber varer i Hay Hay Haylage´s webshop, leverer vi direkte til din ønskede leveringsadresse. Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Du kan bestille enkelte stk. eller hele paller. Maks 40 stk. pr. palle. Der skal bestilles senest mandag.
Fragtmanden afhenter fra vores lager hver onsdag morgen. Der skal derefter påregnes ca. 5 hverdage fra afhentning til levering.
Der bliver altid leveret på palle/paller.
Uanset antal vil der komme et fragttillæg på en palle på 165 kr. (paller skal ikke tilkøbes ved levering, men bliver automatisk udregnet og tillagt i din ordre)
Gratis fragt ved køb af hele paller 40,80, 120....
Håndteringsgebyr på 5 kr pr produkt, såfremt man blander en palle.
Levering Kanin/gnaver:
Når du køber varer i Hay Hay Haylage's webshop, leverer vi til den valgt leveringsform (hjemmelevering eller pakkeshop). Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne samt Grønland.
Du kan bestille enkelte stk med levering gennem PostNord med 1-2 dages levering. Bestiller du flere end 15 stk. anbefaler vi, at du kontakter os inden, da vi i stedet kan lave det som pallelevering og derved lave en pallepris i stedet for en stk. pris.
Vi sender varer ud hver mandag og torsdag, såfremt de er bestilt inden kl 10 på den pågældende dag.
Levering hest og Kanin/gnaverhø:
Vælger man at blande en palle med heste produkter og Kanin/gnaverhø, vil det altid blive sendt med hesteprodukterne, som bliver leveret på paller (se mere under levering hest). Der vil stadig maks kunne være 40 stk. pr. palle uanset variant.
Opbevaring og brug hest samt kanin/gnaver:
Sørg for at produktet ikke står i direkte sollys og undgå det får vand. Hold poserne væk fra skarpe ting, mus og rotter, for at afværge huller i pakningen.
Efter åbning af emballagen anbefales det at anvende wrappen indenfor 3-5 dage.
Holdbarhed:
Hø minimum 12 måneder, men vi anbefaler, at man bruger hø fra seneste høst.
Vi anbefaler at produktet wrap kun opbevares 4-6 mdr. Vi har ikke noget lager til at stå, men producerer løbende. Produktet kan derfor stå hos kunden 4-6 mdr afhængig af ovenfornævnt samt temperatur og årstid.
Pris hest:
Prisen bliver beregnet ud fra hvert enkelt køb. Alt afhængig af hvor mange stk. der bliver købt og hvor i landet der skal leveres.
Minimumspris Jylland og Fyn 420 kr plus palletillæg.
Minimumspris Sjælland og Hovedstaden 510 kr plus palletillæg.
Du kan også spare fragten og afhente dine baller gratis eller bestille hele paller, så er fragt gratis til hjemmelevering.
Håndteringsgebyr på 5 kr. pr. produkt såfremt man blander en palle
Pris Kanin/gnaver:
Prisen er pr. stk.
Du kan også spare fragten og afhente dit hø gratis.
Afhentning hos udleveringssteder:
Bestilling senest mandag, ellers vil produkterne ikke komme med samme uge
Sjælland/hovedstaden kan afhente fra hver torsdag og indenfor butikkernes åbningstider. (Produkterne skal senest afhentes tirsdag ugen efter og ellers vil de komme med retur)
Jylland/fyn kan afhente fra hver fredag og indenfor butikkernes åbningstider. (Produkterne skal senest afhentes onsdag ugen efter og ellers vil de komme med retur)
Hos Hay Hay Haylage vil Produkterne blive sat ud undet halvtag med navn på, så det er klar til afhentning fra kl 10.00 og frem. Der er ikke noget lukketidspunkt for afhentning. I alle andre butikker skal man komme indenfor butikkens åbningstid eller selv aftale andet med den pågældende butik.
Ved afhentning er det valgfrit om der skal leveres på palle eller i løs stand. Ønskes levering på palle/paller tilkøbes det ved bestilling. Vi kan læsse med maskine for dig. Såfremt du leverer pallen retur i god brugbar stand, får du pr. stk 110 kr. refunderet igen.
Fortrydelsesret:
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag du modtager varen. Varen skal sendes tilbage til Lerbjerg Maskinstation, Vejlbyvej 2 A – 5500 Middelfart, og være i komplet stand. Fortrydelsen skal anmeldes til Hay Hay Haylage senest 14 dage efter varen er modtaget. Du skal udfylde fortrydelsesblanketten HER, og efterfølgende sende den til mail@hh-haylage.dk. Hvis du gør brug af fortrydelsesretten skal du selv betale fragten, når du returnerer varen. Du kan returnerer varen til os ved at nægte at modtage varen når den leveres. Du kan også sende den retur med fragtfirma, du bærer selv risikoen for varerne under transporten. Du kan også møde op på vores adresse, efter aftale, lørdag 10.00-13.00. Lerbjerg Maskinstation, Vejlbyvej 2 A – 5500 Middelfart
Hvis du fortryder dit køb tilbagebetales købesummen til dig via dit betalingskort/Mobile Pay, som du brugte ved betaling af købet. Du får pengene retur når vi har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan benyttes.
Reklamationsret:
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Hvis din reklamation er berettiget betyder det at du kan få din vare ombyttet, repareret, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. For varer med begrænset levetid, er reklamationsretten dog begrænset til den levetidsperiode, der er sædvanlig for det pågældende produkt. Levetiden og reklamationsretten på hø og wrap er 4 mdr. fra købsdato fra vores lager og 4 mdr. fra B2C har modtaget varen.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter du har opdaget fejlen. Når du vil reklamere skal du kontakte os på tlf. 53 58 53 53 eller email til mail@hh-haylage.dk og have en grundig beskrivelse og billede af fejlen/problemet, din kvittering for varen, samt kvittering for forsendelse. Reklamation gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening eller forkert opbevaring af produktet.
Er produktet ikke købt direkte gennem os, skal der reklameres, til den forhandler produktet er købt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen når reklamationen er berettiget, såfremt vi forlanger varen retur. Kvittering for transport omkostninger er et krav.
Der modtages ikke varer sendt pr. efterkrav.
Refusion:
Hvis der er aftalt refusion bedes i sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.
Klagemuligheder:
Har du en klage over en af vores produkter købt i vores webshop, kan du sende en klage til mail@hh-haylage.dk